Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Aamor & Tina - 3 mars 2010 20:12

Jag somnade på golvet och matte somnade i soffan i eftermiddags. Tyvärr behövde jag gå ut och fick väcka henne!

Jag försöker vara snäll nu men det är inte så lätt för mig att förstå.

Nu har hon ont i hela kroppen nästan och blir yr när hon står/går och ändrar läget på huvudet.

Hoppas också att hon mår bättre i morgon, för idag har det bara blivit korta rundor.


Vi har ca -3 hos oss nu så det är helt okej ute för det är inte slaskigt då.


Matte håller på att leta efter ett badkar till mig, antingen en rostfri vast som är lite större eller något annat bra.

Det är inte så lätt för nån av oss i vår lilla duschhörna.

Vi får väl se om vi kan komma över nått bra.


Jag säger att vi kommer nog att koja tidigt ikväll så.........


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 3 mars 2010 14:26

Matte skulle handla lite medikaniner (Hillmans ord) men det som hon skulle ha var slut i vår näraffär och ner till stan orkade hon inte, men hon får ta bisolvon för det har hon hemma.

Hon börjar bli lite gnällig nu för nu säger hon sig ha ont i olika leder, men det brukar hon få vid förkylning.


Jag var faktiskt borta om hos Affi ett tag för matteföräldrarna ville bjuda på mat idag. De är så snälla!

Vi busade lite men jag måste ju ha koll på matte men hon satt kvar på sin stol så idag behövde jag inte bekymra mig att hon skulle rymma!


Vi är hemma och nu tänker vi gå och vila oss lite. Fast matte är inte så glad över att lägga sig för då sätter hostan igång, hon får väl höja upp huvudändan på sängen!




Av Aamor & Tina - 3 mars 2010 08:56

När matte skulle sova i går kväll lät henns hals som ett avlopp med halvstopp i, det bubblade, väste och det till och med knakade!

Jag var tvungen att kolla in henne så jag ställde mig på bakbenen med frambenen på hennes sängkant för att se fall det var hon som lät så konstigt, och det var det.

Hon har stört mig lite då och då med sitt hostande men det gör inget!


Vi vaknade klockan 6 men lyckades somna om igen och sen gick matte upp 7.15 och jag följde med.

På morgon rundan mötte jag en kompis, han heter Rex och han gillar inte andra hanhundar men det går bra med mig! Hans husse tror att Rex uppfattar mig som en tjej men det tror inte jag och matte. Det beror nog snarare på att jag inte "utmanat" honom eller nått sånt!


Solen skiner hos oss idag och det är stax over 0 gradigt, så rätt så skönt.

Hoppas matte orkar gå nån lite längre runda med mig idag.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards