Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Aamor & Tina - 21 mars 2010 20:30

Oj, vad trött jag blev efter badet!

Har sovit nästan hela tiden till matte sa att jag skulle ut på min kvällsrunda, var inte helt sugen på det men matte sa att vi tar en kort för jag är fortfarande lite "badkall" på vissa ställen.

När jag kom ut kom först Peggy och sen Misen i flygande fart fram till mig och jag började gnälla på matte för att hon inte hade kameran med, men hon hade mobilen (därför är bilden lite grynig och så är det ju mörkt ute).

De var så keliga mot både mig och matte.

Kortet är på mig och Misen, Peggy syns inte men hon är precis utanför bild och jag tittar på henne!

  

Matte fick bära mig runt hörnan och jag kan lova att rundan blev kort och snabb, hade jag fått bestämma hade vi bara gått utanför vårt område men matte tyckte vi skulle gå runt gröningen.

Knappt hon hängde med för jag skulle ju kolla om de var kvar när vi kom tillbaka!

Det var Peggy, hon satt och väntade så vi kelade lite till, matte fick bära in mig, vilken lycka!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 21 mars 2010 17:13

Var och busade med Affi ett tag vid middagstid och vi höll igång ett bra tag.

Vi tiggde så om att för att få gå ut i uterummet men dörren var stängd, till sist öppnade matte till oss och snacka om att vi fick fart ut!


När vi kom hem gick matte och hämtade mina handdukar, blandade till schampo och balsam och jag flög nästan in under sängen för jag förstod vad som skulle ske sen!

När inget mer hände kröp jag fram men så fort matte rörde sig stack jag igen.

Då hon satte sig framför TVn gick jag in och la mig där för jag hade kanske missuppfattat.

Där klapp hon mig, och så var jag i duschen! Gick bra och det var faktiskt rätt skönt när det var klart, jag var så trög i pälsen och jag var väldigt bred över ryggen. Blir jag för lortig så står pälsen ut och matte kan inte frisera mig så där var ganska mycket ull.

Vilket som är jag klar nu och sitter i mattes knä och gosar och dikterar.

Bilden är inte heller från idag men jag ser likadan ut.

  


Nu ska vi slappa resten av denna sista lediga dag!


Av Aamor & Tina - 21 mars 2010 10:05

I går kväll när jag var ute på min sista runda så möte jag katterna Peggy och Misen men ingen av dom ville leka eller kela med mig, det var bara matte som gällde för dom, taskigt!

Fast de är roliga att titta på, så pass roliga att matte fick bära mig därifrån för jag släppte ner ankaret och ville inte gå, hihi!


Vi sov till 7.45 och det var nog lagom för både jag och matte känner oss utvilade.

Morgonrundan blev en långrunda för när matte ville svänga stod jag kvar. Hon frågade då om jag ville gå om kollonierna och snabbt som ögar vände jag och så gick vi den långa rundan.

Har inte gått där på hela vintern för där har varit för mycket snö.

Det var så härligt och när vi kom till den lilla dammen hörde jag konstiga ljud så matte fick lyfta upp mig på "min" sten så jag kunde se.

Fanns några svarta fåglar i dammen som lät konstigt, matte sa att det var sothönor.

  

Bilden är inte från idag men annars samma!


Hemma igen så åt jag frukost och sen blev jag friserad ganska ordentligt för matte påstår att jag ska bada ikväll, vi får väl se det!


Solen lyser lite idag så det blir nog bättre väder idag än igår.

Glömde att berätta det goda jag åt igår, inte kalkonbiffen utan när jag var på husvagnsplatsen var där små runda kulor överallt som bara var så supergoda, matte fick nästan spel när jag tugga på dom så det gällde att vara snabb!

Där är nämligen fullt av kaniner och de har lagt sina kulor överallt nu när där inte varit så mycket folk! Det var gottigt!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards