Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Vildsvin!

Av Aamor & Tina - 7 mars 2010 15:48

Jag var och lekte med Affi medan matte var hos sin veteriär (kanske det inte heter för mattar men...), vi busade och lekte och Affi verkligen älskar "korvarna" hon fick i present. Mattemor berättade att hon låg och snuttade på näsorna i gårkväll och somnade till sist!

Matte hade fått en tid klockan 13.15 och var klar igen 13.12(?!?), lite folk så hon kom in tidigare.

Hon var mest rädd att det var lunginflammation men det var ett virus hon har som ska gå över av sig själv, det envisa möget (mattes ord).

Hon har trott att där var skit i rören så hon har tagit slemlösande men vetten sa att ska hon ta nått så ska hon ta hostdämpande. Inte konstigt att hon hostat som en galning då! Se om det blir bättre nu.

Jobba ska hon ju göra i morgon.


Matteföräldrarna bjöd på mat, vildsvinskalopps, mums fillibabba! Jag åt jättemycket, mer än matte faktiskt. Affi ville lukta flera gånger men ville inte ta köttet så till sist hög min matte henne i örat och tog bort hennes mustach som hängde framför munnen och sen åt hon också.

Vildsvin är så gott ibland, vissa gånger har jag inte velat ha men idag var det gott.


Nu ska vi koppla av lite och njuta av den sista lediga dagen denna veckan.

 
 
Ingen bild

Eva

7 mars 2010 16:42

Mjau Aamor!

Så skönt att din matte fick klarhet i vad det var med hennes hosta, hoppas hon kryar på sig nu.

Kul att Affi gillade sin present .

Det är inte lätt att äta när pälsen hänger för munnen. ni får vaxa mustacherna när ni ska äta o tvinna dom åt sidan ;)

Ha en bra kväll o hälsa matte!

Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 mars 2010 19:05

Vilken tur att din Matte snart är frisk. Vilsvinskalops, har vi int ens hört talas om. Men smakar det som kalops på nötkött är det mums. Roligt att Affi gillade korvpresenterna. Ha en skön kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

7 mars 2010 22:54

Hmmm är vildsvinskalops gott ? Har aldirg ätit det, eller hört talas om det. Men jag vet vad baconpaj är, för det åt vi idag och jag fick också smaka lite. Det var gott.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

8 mars 2010 10:42

Vildsvin har vi aldrig ätit men såna finns faktisk här uppe för det har vi sett, en hel hög i närheten av Stöten.

Va bra att din matte inte var så sjuk även om hosta kan vara nog så irriterande, hoppas att ni får sova om matte tar hostdämpande.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards